Terugbetalingsbeleid
Retur- och Återbetalningspolicy
1. Returer
1.1. Returperiod
Du har rätt att returnera varor inom 14 dagar från mottagningsdatum.
1.2. Returkrav:
- Varans skick: Produkten måste vara i nyskick, oanvänd och komplett med allt originalemballage.
- Skador vid leverans: Om produkten har skador vid leverans och dessa inte dokumentas på fraktsedeln, kan tyvärr returneras inte godkännas.
- Användning: Produkter som har använts eller eldats i är inte berättigade till retur.
- CO-utsläpp över 0,12: Om produkten har ett högre CO-utsläpp än 0,12, måste du kunna visa att installationen har godkänts av din kommun för att få gratis retur.
- Insatskaminer: Vid köp av insatskamin till en befintlig spis behöver du kunna visa att insatsen passar din öppna spis
2. Så här returnerar du
2.1. Kontakta Kundservice
Kontakta vår kundservice på articheat.contact@gmail.com eller 0760253856 för att initiera en retur. Vänligen ange ditt ordernummer.
2.2. Förpacka och Skicka
Förpacka varan säkert och inkludera alla tillbehör, manualer. Vi skickar dig en förbetald returetikett via e-post.
3. Återbetalningar
3.1. Bearbetningstid
När vi har mottagit och inspekterat din retur kommer vi att meddela dig. Om din retur godkänns, kommer återbetalningen att behandlas inom 7-10 arbetsdagar via din ursprungliga betalningsmetod.
3.2. Återbetalningsbelopp
Återbetalningen kommer att omfatta hela inköpsbeloppet inklusive eventuella fraktkostnader du betalade vid köpet.
3.3. Undantag
Vissa varor kan inte returneras, såsom rökrör, vinklar, brandskivor och kamintillbehör. Även specialbeställda produkter omfattas inte av fri retur. Som kund har du ansvar för att kontrollera att din beställning är korrekt. Articheat tar inte ansvar om offerten inte är 100% korrekt eller om vissa produkter inte visar sig vara nödvändiga.
4. Byten
Om du vill byta en vara istället för att returnera den, vänligen kontakta vår kundservice. Vi kommer att vägleda dig genom processen.
5. Skadade eller Felaktiga Varor
Om du mottar en felaktig eller skadad produkt ska du vägra att ta emot leveransen. Om chauffören inte går med på detta, be att få dokumentera skadad på fraktsedeln och att chauffören signerar den. Som kund är det också viktigt att du tar bilder av skadan innan produkten lastas av. Om du accepterar en skadad produkt utan att ha noterat skadan på fraktsedeln eller vägrat leverans gäller inga returer. Var därför noggrann med att inspektera ditt emballage vid mottagningen av din produkt.
Vi uppskattar ditt förtroende för oss och strävar efter att säkerställa att du är nöjd med varje köp. Din tillfredsställelse är vår högsta prioritet, och vi är här för att hjälpa till med alla dina frågor och behov.
Tack för att du handlar hos ArticHeat!
Med vänliga hälsningar,
Kundtjänst Teamet